فهرست بستن

لورتا نوروفیدبک آخرین و پیشرفته ترین نسل درمان نوروفیدبک است.

این روش ویژگی ها و مزایای بسیاری نسبت به نوروفیدبک معمول و سنتی دارد. مهمترین ویژگی برجسته لورتا نوروفیدبک ، امکان اثرگذاری و تعدیل فعالیت نواحی عمقی مغز است. که با نوروفیدبک معمول به هیچ وجه چنین امکانی وجود ندارد. چرا که در نوروفیدبک معمول فقط امکان ثبت کارکرد قشر مغز (لایه بیرونی مغز یا همان کورتکس) وجود دارد. و مناطق عمقی تاثیری از درمان نمی گیرند.

در کلینیک ذهن برتر ایرانیان از جدیدترین و بروزترین نرم افزارهای 2021 جهت درمان مراجعین عزیز استفاده میشود.

به عنوان مثال با استفاده از لورتا نوروفیدبک میتوان فعالیت منطقه آمیگدال را تعدیل و اصلاح کرد. (توضیح : آمیگدال منطقه ای که در عمق مغز است. که مسئول اصلی در ایجاد و تولید هیجانات به خصوص هیجان ترس و اضطراب است.) و به روند درمان افراد مبتلا به اضطراب، سرعت و کیفیت قابل توجهی افزود. این امر قابل مقایسه با روش پیشرفته نوروفیدبک به نام fMRI نوروفیدبک است. که با دستگاههای بسیار بسیار گران قیمت MRI و فقط به صورت پژوهشی در آمریکا و اروپا انجام میشود.

با این حال این روش میتواند با همان دقت مکانی عمل نماید. و در مغز و با سرعت زمان اعمال فیدبک تا 24 برابر سریع تر از fMRI عمل کند. (که باعث تاثیرگزاری سریع­تر و کیفیت درمانی بهتر می­شود) کارکرد مناطق عمقی مغز را تغییر دهد.

مزایای لورتا نوروفیدبک نسبت به نوروفیدبک کلاسیک

با این درمان، میتوان به طورهمزمان روی چندین اختلال و چندین نقطه مغز کار کرد. و تعداد جلسات درمانی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داد.

در روش لورتا نوروفیدبک میتوان کارکرد بیش از 600 شاخص و نقطه/ عدد. در مغز به طور همزمان در مغز تعدیل کرد. در حالی که در نورفیدبک کلاسیک این میزان فقط منحصر به 3 شاخص و نقطه/عدد در مغز است.

مزیت دیگر، کاهش تعداد جلسات از متوسط 50 جلسه نوروفیدبک معمول به فقط 20 جلسه در لورتا نوروفیدبک است. به علاوه تعداد جلسات در هفته نیز از 3 جلسه به 2 جلسه کاهش می یابد. بنابراین میزان رفت و آمد و زمان صرف شده. در این روش در مقایسه با روش ها و نسل های قدیمی نوروفیدبک کاهش بسیار زیادی یافته است. و از این رو برای زندگی شهری مدرن و افرادی که دارای محدودیت زمان هستند بسیار مناسب است. علاوه بر تاثیرات درمانی این روش که حیطه های بسیار وسیعتری را نسبت به نوروفیدبک معمولی در برمیگرد.

لورتا نوروفیدبک چیست ؟
what’s Loreta neurofeedback

از لورتا نوروفیدبک میتوان به عنوان ابزاری موثر و سریع استفاده کرد. بخصوص برای افزایش و بهبود عملکرد افراد. در حیطه های مختلف ورزشی ، مدیریت، دانش آموزان و افراد دارای مشاغل خاص و حساس استفاده کرد. از این روش درمان در درمان بسیاری از اختلالات میتوان استفاده کرد. اختلالاتی از قبیل وسواس ( OCD ) ،که در برابر بسیاری از درمانها مقاوم هستند. ولی با این روش بسیار بهبود میبابند، اضطراب، عدم توجه و تمرکز و بیش­فعالی (ADHD)، افسردگی ( Depression ) و …..

در ویدیو زیر نحوه درمان توسط این روش را ببینید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *