فهرست بستن

دستگاه نوروماژولیشن بتاوان نوع جدیدی از rTMS می باشد

این دستگاه نسل جدیدی از دستگاه rTMS میباشد. که علیرغم اینکه دستگاه tms ، کاملاً غیر تهاجمی است. و هیچ گونه عوارض چندانی تا به حال از این دستگاه گزارش نشده. ولی دستگاه بتاوان Low intensity rTMS خیلی بی ضررتر و غیر تهاجمی تر از دستگاه rTMS می باشد. چون دستگاه rTMS ، دارای قدرت یا شدت میدان مغناطیسی بین 1/5 الی ۳ تسلا است. در صورتی که شدت میدان مغناطیسی در دستگاه Low intensity rTMS حداکثر ۱۵۰ میکرو تسلا است!

دستگاه بتاوان بخاطر قدرت بسیار پایینی دارد. یعنی 150 میکرو تسلا در مقابل rTMS که 3 تسلا (20 هزار برابر قوی تر) است. این یعنی غیر تهاجمی تر و بی ضرر تر می باشد.
بتاوان

تفاوت rTMS با LirTMS چیست ؟

rTMS در روی مغز ، تغییرات جریان الکتریکی ایجاد می‌کند. که باعث دشارژ در سلول‌های مغزی می شود. در صورتی که با بتاوان (Low intensity rTMS) در سلولهای مغزی دشارژ ایجاد نمی شود. این دستگاه به صورت غیر تهاجمی می تواند نورون ها و سلول های مغزی را تحت تاثیر قرار دهد. و فعالیت الکتریکی آنها را تغییر دهد. و آن را به راحتی می توان با انجام الکتروآنسفالوگرافی همزمان اثبات کرد.

تجربیات دکتر آذرنگی در استفاده از دستگاه بتاوان LirTMS

که این تغییرات را خودم در الکتروانسفالوگرافی مربوط به خود مشاهده کرده ام. در ضمن Low intensity rTMS ، دارای اثرات درمانی زیادی است. مطالعه ای که بر روی موشها انجام شده. ثابت شده یکی از تاثیرات این دستگاه بر روی مغز، تاثیر بر روی الیگودندروسیت ها ذکر شده. و طبق مطالعاتی که به عمل آمده ثابت شده. که بقا و ماندگاری این سلولها در اثر Low intensity rTMS که با پروتکل intermittent theta burst اجرا می شود.

ماندگاری و عمر این سلول ها را افزایش می دهد. و چون این سلول ها در تولید میلین نقش بسزایی دارند. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که Low intensity rTMS در تولید میلین می تواند نقش آفرین باشد. و در نتیجه این نظریه تداعی می‌شود Low intensity rTMS می تواند در درمان بیماری MS موثر باشد. چون کمک کننده برای ساخت میلین است.

البته این دستگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. و در حال حاضر در کلینیک ذهن برتر ایرانیان موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *